Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych „Nadzieja” w Tuchowie w 2023 roku organizowało:
- spotkania zwyczajne – w tym zajęcia manualne, wokalno – instrumentalne, sprawnościowe, gry, zabawy, ćwiczenia ruchowe, taniec, poczęstunek,
- uczestniczyło w comiesięcznej Mszy św. w intencji stowarzyszenia i darczyńców,
- odbywały się spotkania wolontariuszy n. t. różnorodnych form pomocy podopiecznym stowarzyszenia,
- zorganizowało dwutygodniowy wyjazd grupowy na turnus rehabilitacyjny do Wysowej Zdroju, ( dofinansowanie pobytu indywidualne z PFRON ),
- zorganizowało trzydniowy wyjazd do Starego Sącza do Ośrodka „ Opoka” p.n. „ Zaradność ” z dotacją z Urzędu Miejskiego w Tuchowie,
- zorganizowało spotkanie terapeutyczne w Ośrodku Rekreacji „ Dolina Białej” w Tuchowie p.n. „ Ciesz się życiem ” ( z dotacją z GKRPA w Tuchowie ),
- zorganizowało spotkanie integracyjne w GOK w Gromniku pt. „ Starsi młodym, młodzi starszym ” z dotacją z PCPR w Tarnowie,
- zorganizowało loterię fantową w celu dofinansowania wyjazdu grupowego na turnusu rehabilitacyjny,
- organizowało i współorganizowało akcje charytatywne na rzecz wykończenia i wyposażenia wybudowanego ośrodka dla osób niepełnosprawnych
- W roku 2024 przeprowadzono 16 zebrań w tym: 8 zebrań zarządu, 3 zebrania walne, 5 zebrań wszystkich członków stowarzyszenia,
- prowadzono protokoły z zebrań,
- prowadzono stronę internetową i FB,
- prowadzono kronikę z działalności stowarzyszenia w wersji papierowej,
- zamieszczano artykuły o działalności stowarzyszenia w lokalnej prasie,
- trwają prace wykończeniowe Domu „Nadziei”.
Stowarzyszenie w roku 2024 dysponowało dochodami w kwocie 246 608,96 zł.
Na tę kwotę złożyły się składki statutowe, darowizny, 1,5 % podatku OPP, akcje charytatywne, dotacje, wpłaty na inwestycje, pozostałe przychody.
składki statutowe | 3 200,00 zł |
darowizny | 15 545,11 zł |
1,5% podatku OPP | 72 329,40 zł |
akcje charytatywne | 70 001,60 zł |
dotacja | 6000,00 zł |
wpłata na inwestycje | 79 501,84 zł |
pozostałe przychody | 30,01 zł zł |
W roku 2024 stowarzyszenie poniosło koszty związane z działalnością statutową w kwocie 25 886,33 zł i administracyjne w kwocie 41 487,87 zł
Na dzień 31.12.2024 roku stowarzyszenie dysponowało kwotą: 92 538,77 zł
rachunek bankowy | 25 680,05 zł |
rachunek inwestycyjny | 66 803,17 zł |
na lokacie | 0,00 zł |
w kasie | 55,55 zł |
Razem | 92 538,77 zł |
W poprzednich latach stowarzyszenie oprócz kosztów związanych z działalnością bieżącą przeznaczyło fundusze na zakup działek pod budowę Domu „ Nadziei” i budowę.
Serdecznie dziękujemy darczyńcom za otwarte Serca na potrzeby osób niepełnosprawnych. Prosimy o dalszą pomoc.
Prezes Stowarzyszenia „Nadzieja” – Marian Gut