Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych „ Nadzieja” w Tuchowie w 2020 roku w czasie przed pandemią koronawirusa i okresach możliwych z zastosowaniem odpowiednich wymogów sanitarnych organizowało:
- spotkania zwyczajne – w tym zajęcia manualne, wokalno – instrumentalne, sprawnościowe, gry, zabawy, ćwiczenia ruchowe, taniec, poczęstunek
- uczestniczyło w spotkaniach integracyjnych – zabawach noworocznych w dwu szkołach – w Tuchowie i Siedliskach,
- uczestniczyło w dwu koncertach charytatywnych dla „ Nadziei” organizowanych przez Dom Kultury w Tuchowie,
- zorganizowało spotkanie z gośćmi z Zakopanego miłośnikami wypraw górskich z pokazem filmu 3D o Tatrach i Alpach w pomieszczeniach klasztornych redemptorystów,
- uczestniczyło indywidualnie w comiesięcznej Mszy św. w intencji stowarzyszenia i darczyńców,
- odbywały się spotkania wolontariuszy ( w określonej liczebności, lub online ) o tematyce pomocowej podopiecznym stowarzyszenia,
- zorganizowało dwutygodniowy turnus rehabilitacyjny do Okuninki nad jeziorem Białym,
- zorganizowało jednodniowy wyjazd do Muzeum Pszczelarstwa „ Bartnik” w Stróżach i Muzeum Przyrodniczego w Ciężkowicach,
- zorganizowało spotkanie integracyjne w Ośrodku Rekreacji „ Dolina Białej” w Tuchowie,
- udzielało podopiecznym dofinansowania celów rehabilitacyjnych,
- zorganizowało z pomocą zaangażowanych przyjaciół Trzeci Bal Charytatywny na rzecz budowy Domu „ Nadziei”,
- w roku 2020 przeprowadzono 13 zebrań: 10 zebrań zarządu,2 zebrania walne, 1 zebranie członków stowarzyszenia,
- prowadzono protokoły z zebrań,
- prowadzono stronę internetową i FB,
- prowadzono kronikę z działalności stowarzyszenia w wersji papierowej,
- zamieszczano artykuły o działalności stowarzyszenia w lokalnej prasie,
- stowarzyszenie planuje budowę Domu „ Nadziei”,
- stowarzyszenie brało udział w reklamie promującej 1% podatku OPP.
Stowarzyszenie w roku 2020 dysponowało dochodami w kwocie 168.798,67 zł.
Na tę kwotę złożyły się składki statutowe, darowizny, 1% podatku OPP, akcje charytatywne, dotacje, wpłaty na inwestycje.
W roku 2020 stowarzyszenie poniosło koszty związane z działalnością statutową w kwocie 28.788,84 zł i administracyjne w kwocie 23.189,89 zł
Na dzień 31.12.2020 roku stowarzyszenie dysponowało kwotą:
- rachunek bankowy 46.793,89 zł,
- rachunek inwestycyjny 139.895,26 zł,
- na lokacie 50.000,00 zł,
- w kasie 16,48 zł
Razem 236.705,63 złotych.
W poprzednich latach stowarzyszenie oprócz kosztów związanych z działalnością bieżącą przeznaczyło fundusze na zakup działek pod budowę Domu „Nadziei”.
Serdecznie dziękujemy darczyńcom za otwarte Serca na potrzeby osób niepełnosprawnych.
Prosimy o dalszą pomoc.
prezes Stowarzyszenia „Nadzieja” – Marian Gut